martes, 28 de octubre de 2008

SIGNO DEL ZODIACO VIRGO

Virgo también reconocida como Astrea era la diosa virgen que llevaba los rayos de Zeus en sus brazos.
Era hija de Zeus y de Temis, siendo pues una titanide y personificando junto a su madre a la justicia.
Fue la ultima inmortal que vivió entre los humanos durante la Era dorada de Cronos. Zeus la subió al cielo, situándola entre las estrellas como la constelación VIRGO.
Durante la guerra de los titanes fue una aliada de Zeus.
Por su lealtad le dio permiso para conservar su virginidad y un lugar entre las estrellas.
Se la representa como una diosa alada con una aureola brillante, que lleva una antorcha y los rayos de Zeus.

lunes, 27 de octubre de 2008

EL SIGNO DEL ZODIACO: ACUARIO

El conocido mito identifica acuario, que también era conocido como escanciador, con Ganímedes. Gánimedes es el hijo de Laomendote, rey de Troya. Su padre le encargaba la tarea de guardar los rebaños en las montañas.
Era según los relatos uno de los mortales más hermosos, de tal manera que Zeus, padre de los dioses, se enamoró de él y convirtiéndose en águila lo raptó y lo llevó al Olimpo.
Como compensación Zeus regaló al padre del muchacho unos corceles divinos inmortales.
En el Olimpo Ganímedes se convierte en el copero divino encargado de servir a los dioses.

domingo, 26 de octubre de 2008

AMPLIACIÓN SEGUNDO BACHILLERATO: UT-CUM

Para los que queráis practicar más, aquí tenéis oraciones con ut y cum.

1. Cum vita sine amicis insidiarum plena sit, ratio ipsa nos monet ut amicitias comparemus.
2.Cum iam non esset pater, ille domo exivit.
3. Cum nomen suum in tabula scriptum vidit, maxime gavisus est.
4. Cum bene non audivisset, nihil fecit.
5. Cum non bene dormiverim, defessa sum.
6. Cum multitudine impedirentur, vix progredi poterant.
7. Cum diu pugnatum esset, omnes hostes terga verterunt et ad flumen fugerunt.
8. Cum metus in urbe esset, Patres oratorem ad plebem miserunt ut eam conciliaret.
9. Cum Caesar in Galliam venit, ibi duae factiones erant.
10. Iam milites ascendebant murum, cum repente incolae eruptionem fecerunt.
11. Ager, cum multos annos quievit, uberiores efferre fruges solet.
12. Dionysius tyrannus, cum Syracusis pulsus esset, Corinthi ludum aperuit.
13. Legatus, cum aegrotus esset, tamen non sibi quietem sumpsit.
14. Multi, cum obesse vellent, profuerunt, et, cum prodesse, obfuerunt .
15. Facile omnes, cum valemus, recta consilia aegrotis damus.
16. Milites pugnaverunt ut suam patriam defenderent.
17. Ut ignis aurum probat, sic miseria probat virtutem.
18. Pompeius suis praedixerat ut Caesaris impetum exciperent.

NUNTII LATINI:Sepulcrum Gladiatoris repertum


24.10.2008
Archaeologi Romani nuper in ripa Tiberis fluminis prope viam Flaminiam sepulcrum antiquum reppererunt, in quo sepultus erat Marcus Nonius Macrinus, amicus et dux exercituum imperatoris Marci Aurelii.
Magna pars sepulcri in flumen prolapsa erat, sed restant columnae marmoreae, picturae et inscriptio sepulcralis.
Macrinus fuit exemplum Maximo Decimo Meridio, personae fictae, cuius partes Russel Crowe in pellicula cinematographica egit, cui "Gladiator" titulus est.
Uterque contra Marcomanos in Germania pugnavit, sed Macrinus servus et gladiator non est factus sed consul suffectus et proconsul Asiae finem vitae felicem habuit.

viernes, 24 de octubre de 2008

PARA REPASAR LATÍN

Para los alumnos que no tenéis bastante con lo que hacemos en clase y queréis más, este enlace es muy interesante. Otra página que os vendrá muy bien para practicar es la culturaclasica.net desde Sagunto. No lo dudes y entra a practicar lo que sabes.

sábado, 18 de octubre de 2008

UN OLIMPO ALUCINANTE



Navegando por la red he encontrado un sitio que me ha parecido interesante para los alumnos.
Se trata de un lugar "tenebroso" donde los mitos cobran nuevas dimensiones.

Os invito a que lo visitéis y busquéis fuentes de inspiración para algún relato periodístico.

jueves, 9 de octubre de 2008

ESCORPIÓN


Hola soy Yuliana , en mi último post hablé del significado de los nombres. En este post hablaré del origen y significado del signo escorpión.

Historia mitológica de la constelación :

El mito de escorpio nace de una vieja leyenda griega relacionada con el intento de violación de Artemis (la luna) por el gigante Orión.

En la leyenda se cuenta que Artemis se postró a los pies de su padre (Zeus) ,y abrazada a sus rodillas , le pidió una corta túnica , un calzado de cazadora ,un carcas con sus flechas y un arco como el que tenía su hermano Apolo.

Se cuenta que un día se hallaba Artemis cazando cuando se le apareció en el medio del bosque EL gigante Orión . Este la vio joven y bella e intento seducirla se dice que el gigante intento violarla , y para defenderse reclamó la ayuda de una alacrán . Este alacrán picó gigante y la liberó . Para reconpensarle , más tarde la diosa lo colocó en el cielo . Justo al lado opuesto de la constelación de Orión.
Scorpious : es una preciosa constelación del hemisferio sur con forma exacta a un escorpión , es obsevable en el hemisferio norte durante los meses de abril a septiembre y durante los meses de otoño y primavera austral . La forma que tiene es fácil de identificar destacando el corazón del escorpión como la estrella más brillante y roja de la constelación.

miércoles, 8 de octubre de 2008

El pez del zodiaco

Hola, os escribo este segundo post para hablaros de un signo zodiacal: piscis.

Piscis proviene del latín piscis, que significa pez.

Su origen mitológico según el astrónomo Erastótenes (nacido en el año 276 a. C.), es un gran pez que salvó a Derceto (diosa siria mitad pez mitad mujer) cuando ésta cayó en una laguna.

La versión de Higinio, en cambio, se basaba en el mito de Venus y su hijo Cupido. Estas dos figuras mitológicas fueron sorprendidas por el monstruo Tifón, pero Venus sabía que podría escapar por el agua. Cogió a Cupido y se sumergió en el agua, donde ambos se transformaron en peces. Para asegurarse de que no se perderían, se ataron una cuerda. Por eso vemos en el cielo a madre e hijo unidos por una cuerda.

Por si os interesa podéis conseguir más información en wikipedia.

El meu signe de zodíac,Sagitari.


La contelació de sagitari des de la mitologia ès la imatge del centaure"Quirón", un eser que es distingia dels altres per la seua sabiduría i coneixements. Va naixer del amor entre Cronos y la ninfa Filira, i tenía la extranya forma de mitad home, mitad caball, perque el seu pare va tindre que convertirse en un caball per a engendrarlo. segons la llegenda, s`amare al veure que havia engendrat un monstre va rogar als deus que el transforamren, i el van transformar en un "tilo" (un arbre).
"Quirón", va ser ensenyat per Apolo y Artemisa en el art de la medicina y la caça, establint una consulta en una gruta y els seus discipuls van ser nombrosos com: Cástor, Pollux, Ulises, etc. En el transcurs del combat va ser ferid per una flecha mullada en sang de la Hidra Lerna, el que va perjudicar terribles dolors. Doncs com que era inmortal, no va voler seguir vivin d`aquesta manera, per el que amb el consentiment del deus oferí la seua inmortalitat a Prometeo, morin poc després. Zeus el coloca entre els astres del cel contituint una constelació de 700º cuadrats situada en el hemisferi sur, observable desde quasi tot el planeta.
He estret aquesta informació de "stroyciencia.com"

Géminis,

Vaig a publicar el meu segon post en Discipuli Minervae. Aquest tracta sobre els horoscopos, i en especial el meu, és a dir, Géminis, ja que vaig nàixer el 4 de juny.


Segons una antiga tradició, la paraula Géminis ve a significar pars oposats, per exemple, el tot i lo individual, la terra i el cel, o el creador i lo creat. Com tots els horoscopos, venen de la mitología grega, aquests no anava a ser menys.


Gongófora va ser la primera viuda que es va tornar a casar, amb Ébalo, el seu nou marit, va tindre dos fills: Tindáreo i Icario. Més tard Tindáreo, va succeir a son pare al tro d'Esparta. Es va casar amb Leda, en la qual va tindre dos fills: Cástor i Clitemnestra, però Leda també va tindre dos fills més amb Zeus: Pòlux i Helena. Tindáreo va adoptar a Pòlux.



D'una altra banda, Afarero es va casar amb la seua germanastra, Arene. Aquests van tindre a Linceo. A més, Arene va tindre amb Poseidón a Idas. Linceo i Idas eren bessons, al igual que, Cástor i Pòlux. Entre aquestes dos parelles de bessons, es va alçar una gran rivalitat. Els Dioscuro (tal com s'anomenaven Càtor i Pòlux) van arribar a ser el orgull d'Esparta. Després de la mort de Afarero, els bessons es van uniren una incursió per apoderar-se de territori. Aquesta incursió va ser un exit, però el problema va vindre alhora de repartir-se els bens aconseguits. Idas, va dictaminar les regles del joc, el primer que acabara de menjar la seua part en una vaca es quedava gran part del territori. Idas i Linceo, van fer trampes, en conseqüència van guanyar el joc. Els Dioscuro, van anar a prostestar a Messene. Mentrestant, Idas i Linceo estaven fent en la muntanya un sacrifici a Poseidón. Càstor i Pòlux, els esperaven baix, on va ocorrer una batalla. Més tard, Idas va atravessar a Càstor amb una llança. Pòlux, amb vengança va matar a Linceo. A Idas el va matar Zeus, que va intervindre a favor del seu fill.
Pòlux li suplicava a Zeus renunciar a la seua inmortalitat, per estar amb el seu germà, Castor que era mortal. Zeus va posar les seus imàgens entre les esteles: la constelació de Géminis.
Doncs després de tota la telenovela que us he escrit, vos tinc que fer memoria que per a ser Géminis només fa falta nàixer entre 21 de maig i el 21 de juny.

Baix el signe de Capricorn.

Com quasi tot el món sap, existeixen dotze signes del zodíac; depenent del més en el que naixem, perteneixem a un o a un altre. En aquest cas, el meu signe del zodíac és Capricorn; així que, va a ser quest sobre el qual vaig a intentar donar-vos a conéixer algunes característiques, baix el meu punt de vista, bastant interesants.
Capricorn ( del llatí capricornus ) és el desé signe del zodíac, simbolitzat per la cabra salvatge. Els nascuts entre el 22 de desembre i el 19 de gener pertanyen al signe de Capricorn, un signe de terra regit pel planeta Saturn.

Al igual que tots els signes del zodíac, Capricorn també té la seva constel·lació; encara que siga aquesta la més xicoteta de les constel·lacions zodiacals. Està formada per estreles de magnitud 3 i 4, situades a l'est de Sagitari; entre les quals trobem:
-Algedi o Giedi: Els dos noms signifiquen "cabra" o "cabra salvatge". Algedi és, en realitat, una parella d'estreles,aparentment juntes però sense cap relació.
-Dabih: El nom té el seu origen en l'àrab, significa "l'afortunat dels escorxadors", i fa referència a la tradició àrab de sacrificar una cabra quan el Sol entra per primera vegada en els camps estel·lars de Capricorn.
-Nashira: Aquest nom té un origen àrab i siginifica "portador de bones noticies".

Pel que fa a les associacions mitològiques de Capricorn, aquestes són dubtoses, encara que hi ha una dèbil referència al déu Pa -la mare del qual el va abandonar per causa de la seva lletjor- però l'èxit del qual en seduir nimfes no deixa indiferent a ningú. Conta la història que aquest va ser perseguit per la serp Tifó, per a escapar es va haver de llançar al riu Nil, convertint-se en peix cabra salvatge en la part posterior i en un mascle cabrí en l'altra. Zeus admirà aquesta estratègia, per aquest motiu, l'elevà als cels. Tanmateix, també es creu que està relacionat amb Ea, que va ser un déu babilònic conegut com "l'antílop de l'oceà subterrani", el cabrit amb cua de peix, també anomenat Kusaikku, el moltó peix.

Leo constelación



Bienvenidos a mi segundo post; en éste hablaré sobre el signo zodical Leo.
Además de un signo zodiacal es una constelación que está formada por estrellas como:
Regulus- Que es la estrella más grande de la constelación.
Denébola- Se sitúa en el borde oriental de Leo.
Algieba- Es una estrella doble con colores distintos.
Aparte de éstas hay de 20 a 22 estrellas más.
La mitología de este signo se remonta a la antigüedad.
Leo, corresponde al león de Nemea, hijo de Tifón y Equidna, animal invulnerable que asolaba los
campos devorando el ganado y a las personas.Este ser está introducido en las aventuras de
Hércules, en el que él debe matar al león.
Después de matarlo Hércules se hizo un casco y una capa con la piel del león. Zeus para honrar a su hijo transformó al león en constelación.
Información facilitada por wikipedia.


Libra

En mi segundo post voy a hablaros de Libra, el séptimo signo zodiacal.

Libra, palabra de origen latín, representa al carruaje de Plutón (Hades) dios del inframundo y hermano de Zeus y Poseidón, en el cual visitaba el mundo superior para visitar a las ninfas. El carruaje era tirado por cuatro caballos negros. En uno de sus viajes para seducir a las ninfas conoció a Perséfone, hija de Démeter y Zeus. Se enamoró profundamente de ella y la secuestró y convirtió en reina del inframundo. Fue entonces cuando Démeter, al ver a su hija secuestrada, pidió ayuda a Teseo y a Piritoo para que fueran al inframundo a rescatarla. Éstos fueron capturados por Plutón, pero Hércules pudo rescatar a Teseo. Piritoo se quedó en el inframundo para siempre.

Libra también da nombre a una constelación zodiacal que es cruzada por el Sol durante la primera quincena de noviembre. Cruza el paralelo de los 10º de latitud sur siendo visible durante los meses de enero a agosto, se halla a 40º al sur del ecuador de la Vía Láctea. Libra limita al norte con las constelaciones de Serpens Cauda y Virgo que también le limita por el este, al sur con Hydra y Lupus y al oeste con las constelaciones de Scorpius y Ophiuchus.

Espero vuestros comentarios y que os haya gustado el post. ¡Hasta el próximo!

EL SIGNE DE TAURO

Tauro és una constel.lació zodiacal, el seu nom ve del llatí i significa bou. En el zodíac, és el segon signe i com a tal, en l'antigüetattenia la constel.lació amb el mateix nom, però després la precisió dels equinoccis ha fet que el signe Tauro estiga ocupat per la constel.lació Aries.

Dins de la mateixa constel.lació trobem algunes estreles dignes de mencionar, com poden ser Aldebarán, l'estrela més brillant de tota la constel.lació, una gegant roja i Elnath que forma les banyes del bou juntament amb ζ Tauri. Tauro també conté dos dels cúmuls oberts més coneguts del firmament, les Pléyades, on cal senyalar a Merope i les Híades, on l'estrela principal és Tauri.
Sobre Tauro existeixen diverses llegendes mitológiques, una d'aquestes llegendes és la d'Europa.

Agenor, fill de Libia Poseidó, va anar d'Egipte a Caánan i es va casar amb Telefasa, va tindre cinc fills i una filla, aquesta filla era Europa. Zeus es va enamorar d'Europa i va enviar Hermes per a conduir el ramat de Agenor a la costa de Tiro, on Europa solia anar de vegades amb les seves amigues. Llavors, Zeus es va transformar en un bou blanc amb petites banyes entre les quals hi havia una ratlla negra. A Europa li va agradar molt el bou, i en comprovar que era mans, va començar a jugar amb ell posant-li flors a les banyes i a la boca. Després es va ficar al seu llom i a poc a poc Zeus la va anar endinsant en el mar fins que va arribar a la costa de Cortina, i allí la va violar. Europa va tindre tres fills, Minos, Radamantis i Sarpedón.

La informació referent a la constel.lació de Tauro, així com les seves estreles i cúmuls l'he trobada en la Wikipedia. La informació mitológica sobre aquest signe zodiacal l'he treta de la página http://www.portalciencia.net/mitotauro.html, en aquesta web es poden trobar altres llegendes mitológiques referents a aquest tema.

Aries; el primero de una gran historia

Aries es el primer signo del zodiaco, bajo el que están las personas nacidas entre el 21 de Marzo hasta el 20 de Abril (como habréis comprobado, no coincide con nuestro año) . Además representa al dios griego Ares o al planeta Marte según los romanos.

Constelaciones:

La constelación Aries se encuentra entre las constelaciones de Pisces, al oeste; y Taurus, al este. Cuando mejor la podréis ver será a las 21:00 h. durante el mes de Diciembre si estáis en latitudes entre 90º y -60. Como estrella principal encontramos Arietis, la estrella más brillante de la constelación con magnitud 2'01, una gigante anaranjada con un grupo de bellas estrellas a su alrededor.

Mitología

Frixo y Hele son hijos de Atamante, rey de Tesalia y Néfele. Durante un tiempo el reino sufrió una etapa de hambruna y la reina Ino decidió sacrificar a los hermanos para acabar con esta etapa. Hermes salvó a los niños entregándoles un carnero alado, con la lana de oro y el don de la palabra. Con él parten rumbo a Asia, salvando así su vida. Frixo (ya que su hermana muere ahogada durante el viaje) llegó a la Cólquida, cuyo rey Eetes lo acoge y le concede matrimonio con su hija Calcíope.
En agradecimiento, Frixo sacrifica al carnero y le ofrece la lana al rey, quien lo consagra a Ares (de ahí el nombre) y lo cuelga de una encina en un bosque dedicado al dios, guardado por un descomunal dragón.

Información extraída de Wikipedia

El signe Càncer

Hola a tots de nou.
Avui el objectiu del meu segon post era buscar informació sobre el conegut signe de l´horòscop càncer.
El nom actual prové del grec: Καρκίνος , que en l´abecedari occidental s´escriu Càrcino. Càrcino significa cranc, aquest era un crustaci que vivia al pantà de Lerma. En la lluita de Heracles contra la Hidra, Càrcino va mossegar a l´heroi al seu talò i l`heroi per a vengar-se el va trapitjar , cosa que va suposar la mort del crustaci. Però Hera per a recompensar la seva cooperació en la lluita contra Heracles, se´l va endur al cel, entre les constel.lacions i ara es coneix com el signe càncer.
En la interpretació alegòrica del mite de Lerma es va imaginar a Càrcino com a un líder militar que va acudir a l´auxili de Lerno atacat per Heracles, i que va ser assessinat per l´heroi.
Podeu
encontrar més informació en el diccionari de mitología de Pierre Grimal.